DRODZY RODZICE!
ZAPRASZAMY CHĘTNE DZIECI Z GRUP „A” „B” „C”
DO ZAPISÓW DO KÓŁ ZAINTERESOWAŃ!
SPOTKANIA ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W KAŻDY PIĄTEK (POCZĄWSZY OD 06-GO PAŹDZIERNIKA) W GODZINACH OD 15:15 DO 16:15 W SALI NR 10.
ZAPISY U PAŃ: A. HEREJCZAK, E. SZYDEŁKO
SPOTKANIA ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W KAŻDĄ ŚRODĘ (POCZĄWSZY OD 11 PAŹDZIERNIKA)
W GODZINACH OD 15:00 DO 16:00 W SALI NR 6. (GRUPA MOŻE LICZYĆ MAKSYMALNIE 15 OSÓB)
ZAPISY U PAŃ: B. BYBEL-BUDA, W. WISŁOCKA, J. SZESTAKOW
„WIELKI MAŁY TEATR – DZIECI -DZIECIOM”
KÓŁKO TEATRALNE DLA DZIECI 6-LETNICH
I.WSTĘP
Kółko teatralne w Przedszkolu Gminnym w Rudnej jest dodatkową formą zajęć dla dzieci 6 letnich, które przejawiają zdolności artystyczne oraz wykazują naturalną potrzebę wyrażania się w różnych formach ekspresji, np.: w śpiewie, mowie, geście czy ruchu.
Zabawy w teatr wywierają duży wpływ na postawy moralne dzieci, kształtują osobowość, wyostrzają wszystkie zmysły, rozwijają wyobraźnie, doskonalą mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, zwiększają poczucie własnej wartości oraz dają wiele satysfakcji jak i poczucie wartości, godności, nadają sens twórczej aktywności zarówno dziecka, jak i nauczyciela.
Gra aktorska stymuluje „młodego aktora” do większego wysiłku, odwagi, staje się motywacją do nowych wyzwań. Dziecko w zabawie w teatr bardzo chętnie utożsamia się z przedstawionymi przez siebie postaciami. Przeżywa i wczuwa się w sytuację bohatera, uczestniczy w ich przygodach, smutkach i radościach.
II. ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE KOŁA TEATRALNEGO
Teatr uwzględnia potrzeby intelektualne, emocjonalne, moralne i estetyczne. Nawiązuje do ogólnych założeń pedagogiki ekspresji i aktywizuje dzieci do przeżywania, rozwoju twórczości teatralnej i wiedzy o sztuce teatralnej.
To niezapomniana przygoda dla nauczycieli i dzieci, ponieważ teatr tworzą nie tylko scena i ustawione na niej dekoracje, aktorzy, publiczność i kurtyna. Teatr to praca wspólna nad analizą tekstu literackiego, słowem, gestem, ruchem, nad kontaktem z partnerami, nad umiejętnością pracy z całym zespołem. Zabawa w teatr pobudza aktywność, rozwija nowe doświadczenia i zainteresowania, uczy otaczającego świata i integruje dziecko z grupą. Bawiąc się w teatr i występując przed publicznością dzieci czują się szczęśliwe, bo słyszą oklaski, pochwały.
Myślą przewodnią kołka teatralnego w naszym przedszkolu jest hasło „Dzieci – dzieciom”, co oznacza, iż uczestnicy będą mieli możliwość zaprezentowania się w przedszkolu macierzystym jak również w środowisku lokalnym.
Niewątpliwe ważną kwestią będzie również współpraca z rodzicami podopiecznych, którzy w miarę możliwości będą nieśli pomoc w zakresie strojów oraz rekwizytów.
III.CELE GŁÓWNE PROGRAMU:
- rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej,
- rozwijanie dziecięcej wrażliwości na żywe słowo,
- przygotowanie dzieci do odbioru sztuki,
- dostrzeganie w sztuce walorów estetycznych,
- zapoznanie wychowanków z różnymi formami teatralnymi,
- rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań teatrem,
- integrowanie dzieci 6-letnich z grupy A, B, C.
CELE OPERACYJNE - dzieci:
- ekspresyjnie wyrażają własne przeżycia i uczucia,
- przygotowane są do kulturalnego odbioru sztuki,
- będą wrażliwe na piękno żywego słowa, muzyki, tańca, pantomimy,
- biorą udział w zabawach teatralnych oraz znają różne ich formy,
- potrafią wyzwolić swoje twórcze uzdolnienia i rozumieją potrzebę ich rozwijania,
- czują się członkami grupy i są świadome swoich różnic indywidualnych i cech osobowościowych,
- wiedzą, że ich charakter, temperament i specyficzny wygląd zewnętrzny jest, źródłem tworzenia niepowtarzalnych kreacji teatralnych,
- systematycznie kształcą swoją mowę pod względem fonacyjnym, artykulacyjnym, modulują głosem zgodnie z dramaturgią utworu.
IV.METODY PRACY Z DZIEĆMI
- metody integracyjne,
- metody poszukujące.
V. FORMY PRACY
- indywidualna – zróżnicowana,
- grupowa – jednolita, zróżnicowana,
- zbiorowa.
Osoby prowadzące kółko teatralne:
Beata Bybel-Buda
Wioletta Wisłocka
Justyna Szestakow