Dyrektor
mgr Elżbieta Banach przyjmuje interesantów w poniedziałek w godz. 14.00 - 15.00 oraz w piątek w godz. 08.00 - 9.00
Wicedyrektor
mgr Ewelina Mienciuk przyjmuje interesantów w wtorek w godz. 14.00 - 15.00 oraz w środę w godz. 08.00 - 9.00
Kadra pedagogiczna
mgr Monika Bajus
mgr Beata Bybel – Buda
ks. mitrat dr Dariusz Ciołka- nauczyciel religii prawosławnej
mgr Ewa Dudek
mgr Aleksandra Herejczak
mgr Anna Kasprzak
mgr Jolanta Książek- nauczyciel religii rzymsko-katolickiej
mgr Anna Kulak
mgr Anna Linka
mgr Iwona Mostkowska
mgr Lidiya Pentya- nauczyciel języka angielskiego
mgr Jolanta Spiak
mgr Justyna Szestakow
mgr Anna Szproch
mgr Marzena Smulska
mgr Elżbieta Szydełko
Kamila Tomasik
mgr Magdalena Trościanko
Katarzyna Ulanowska
mgr Wioletta Wisłocka
mgr Magdalena Zasada
Nauczyciele specjaliści
mgr Monika Bajus- pedagog specjalny
mgr Anna Kasprzak - logopeda
mgr Marzena Smulska - terapia pedagogiczna
Pracownicy administracji
- mgr Aneta Rębilas- kierownik gospodarczy
- mgr Angelika Tarasionek- główny księgowy
- Lucyna Świercz- pracownik administracyjny
Pracownicy obsługi
Pomoce nauczyciela
Anna Szczepaniak
Helena Rutkowska- Smolarek
Izabela Matijczak
Lucyna Przybyś
Renata Podlasiak
Sylwia Juszczak
Sylwia Nalepa
Zuzanna Zarówna
Pomoc kuchenna
Ewelina Malisz
Konserwator
Mateusz Grzybowski
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
pod hasłem „PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
KOORDYNATOR PROGRAMU: Ewelina Mienciuk
Do realizacji programu zostały wykorzystane pomoce dydaktyczne, konspekty zajęć zawarte w programie jak również wykorzystano własne pomysły i pomoce dydaktyczne.
Realizując program:
Ø Poznaliśmy numery alarmowe – pomogły nam zapamiętać wykonane telefony
Ø Wiemy, jak dbać o bezpieczeństwo w domu oraz w trakcie aktywności fizycznej
Ø Znamy przepisy ruchu pieszego i wiemy jak się zachować na drodze oraz znamy niektóre znaki drogowe
Ø Wiemy jak zachować się podczas spotkania z niebezpiecznym psem – pomógł nam w tym pan weterynarz
Ø Oglądaliśmy przedstawienie pt. „Wybierz numer 112”
Ø Został zorganizowany wewnątrzprzedszkolny konkurs plastyczny „DBAM O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO”
Ø Wzięliśmy udział w spotkaniu z ratownikami medycznymi. Poznaliśmy zasady udzielania pomocy, opatrywania małych ran.
Ø Informowaliśmy również rodziców o tym jak trzeba dbać o bezpieczeństwo swoich pociech zawieszając informacje na gazetce dla rodziców w głównym holu przedszkola
Do działań naszego programu, który realizowany jest przez cały rok szkolny należało m.in:
- obchody Pierwszego Dnia Wiosny
- segregacja śmieci przedszkolnych
- zbudowanie karmników dla ptaków
- obchody Zielonego Dnia
- obchody Dnia Wody
Uroczystość otwarcia nowego przedszkola
Sybolicznego przecięcia wstęgi dokonali Wicestarosta, Dyrektor Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, Wójt Gminy oraz Dyrektor Przedszkola
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP 3- LETNICH
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci.
Praca indywidualna.
8:00-8:10 Zabawy ruchowe.
8:10-8:30 Czynności higieniczne związane z przygotowanie do śniadania.
8:30- 8:50 Śniadanie.
8:50-9:00 Czynności higieniczne po śniadaniu.
9:00- 9:30 Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze z całą grupą. Wyzwalające aktywność
dziecka w różnych strefa rozwoju.
9:30-11:00 Zabawy swobodne w sali wynikające z zainteresowań dzieci. Praca
indywidualna dostosowana do możliwości rozwojowych dziecka.
o specjalnych potrzebach rozwojowych. Spacery, wycieczki,
zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
11:0-11:15 Czynności higieniczne związane z przygotowaniem do posiłku.
11:15- 11:30 I danie obiadu – zupa.
11:30-11:45 Czynności higieniczne po posiłku. Przygotowanie do odpoczynku.
11:45-13:15 Leżakowanie – przy muzyce relaksacyjnej lub słuchanie bajek.
13:15 -13:30 Czynności higieniczne przed posiłkiem.
13:30-14:00 II danie obiadu. Czynności higieniczne po posiłku.
14:00- 16:30 Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne. Praca indywidualna. Praca z
zespołem dzieci o szczególnych potrzebach, praca indywidualna dostosowana
do możliwości rozwojowych dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP 4-LETNICH
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci.
8:00-8:15 Zabawy integracyjne, kołowe. Zestaw ćwiczeń porannych.
8:15-8:30 Czynności higieniczne związane z przygotowanie do śniadania.
8:30- 8:50 Śniadanie.
8:50-9:00 Czynności higieniczne po śniadaniu.
9:00- 9:30 Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze z całą grupą. Wyzwalające aktywność
dziecka w różnych strefa rozwoju.
9:30-11:00 Zabawy swobodne w sali wynikające z zainteresowań dzieci. Praca
indywidualna dostosowana do możliwości rozwojowych dziecka.
O specjalnych potrzebach rozwojowych. Spacery, wycieczki, zabawy
w ogrodzie przedszkolnym.
11:00-11:15 Czynności higieniczne związane z przygotowaniem do posiłku.
11:30- 11:45 I danie – zupa. Czynności higieniczne po posiłku.
11:45 – 12:30 Relaksacja- słuchanie utworów literackich czytanych przez nauczyciela,
muzyki relaksacyjnej.
12:30 - 13:15 Realizacja zajęć dydaktyczno - wychowawczych z całą grupą (zabawy
dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek).
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Praca z zespołem dzieci
o szczególnych potrzebach. Praca indywidualna dostosowana do możliwości
rozwojowych dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu- spacery w pobliżu
przedszkola, zabawy na placu przedszkolnym.
13:15 - 13:30 Przygotowanie do posiłku
13:30 – 14:00 II danie. Czynności higieniczne.
14:00 - 16:30 Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Praca z zespołem dzieci o szczególnych potrzebach, praca indywidualna dostosowana do możliwości rozwojowych dzieci. Słuchanie utworów
literackich czytanych przez nauczycielkę.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP 5-LETNICH
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci.
8:00-8:15 Zabawy integracyjne, kołowe. Zestaw ćwiczeń porannych.
8:15-8:30 Czynności higieniczne związane z przygotowanie do śniadania.
8:30- 8:50 Śniadanie.
8:50-9:00 Czynności higieniczne po śniadaniu.
9:00- 9:30 Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze z całą grupą. Wyzwalające aktywność
dziecka w różnych strefa rozwoju.
9:30-11:15 Zabawy swobodne w sali wynikające z zainteresowań dzieci. Praca
indywidualna dostosowana do możliwości rozwojowych dziecka.
O specjalnych potrzebach rozwojowych. Spacery, wycieczki, zabawy
w ogrodzie przedszkolnym.
11:15 -11:30 Czynności higieniczne związane z przygotowaniem do posiłku.
11:30 – 11:45 I danie – zupa. Czynności higieniczne po posiłku.
11:45 – 12:15 Relaksacja- słuchanie utworów literackich czytanych przez nauczyciela,
muzyki relaksacyjnej.
12:15 - 13:15 Realizacja zajęć dydaktyczno - wychowawczych z całą grupą (zabawy
dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek).
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Praca z zespołem dzieci o szczególnych potrzebach. Praca indywidualna dostosowana do możliwości rozwojowych dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu- spacery w pobliżu przedszkola, zabawy na placu przedszkolnym.
13:15 - 13:30 Przygotowanie do posiłku
13:30 – 14:00 II danie. Czynności higieniczne.
14:00 - 16:30 Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Praca z zespołem dzieci o szczególnych potrzebach, praca indywidualna dostosowana do możliwości rozwojowych dzieci. Słuchanie utworów
literackich czytanych przez nauczycielkę.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP 6- LETNICH
6:30 - 7:45 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci.
7:45 - 8:15 Zabawy integracyjne, kołowe. Zestaw ćwiczeń porannych.
8:15 - 8:30 Przygotowanie do śniadania.
8:30 - 9:00 Śniadanie. Czynności higieniczne.
9:00-10:00 Realizacja zajęć dydaktyczno - wychowawczych. Poprzez zajęcia z całą
grupą.
10:00-11:00 Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci. Praca z zespołem
dzieci o szczególnych potrzebach. Praca indywidualna dostosowana do
możliwości rozwojowych dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu- spacery,
wycieczki, zabawy na placu przedszkolnym.
11:00 - 11:15 Przygotowanie do obiadu
11:15 - 11:45 I danie – zupa. Czynności higieniczne po posiłku.
11:45 – 12:15 Relaksacja- słuchanie utworów literackich czytanych przez nauczyciela,
muzyki relaksacyjnej, bajek z płyt cd.
12:15 - 13:15 Realizacja zajęć dydaktyczno- wychowawczych poprzez zajęcia z całą grupą
(zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy
i piosenek).
Zabawy według zainteresowań dzieci. Praca z zespołem dzieci o
szczególnych potrzebach. Praca indywidualna dostosowana do możliwości
rozwojowych dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu- spacery w pobliżu
przedszkola, zabawy na placu przedszkolnym.
13:15 - 13:30 Przygotowanie do obiadu- obiad- II danie.
13:30 – 14:00 II danie. Czynności higieniczne po posiłku.
14:00- 16:30 Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Praca z zespołem dzieci o szczególnych potrzebach, praca indywidualna
dostosowana do możliwości rozwojowych dzieci. Słuchanie utworów
literackich czytanych przez nauczycielkę.